BYĆ JAK IGNACY
Uczniowie kl. II oraz Kl. 0 przyłączyli się w roku szkolnym 2020/2021 do V edycji programu naukowego „Być jak Ignacy”. Jego celem jest promowanie zdobywania wiedzy wśród uczniów szkół podstawowych poprzez doświadczanie oraz popularyzacja osiągnięć wielkich polskich naukowców i wynalazców. Organizatorem projektu jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Program został objęty patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej.
W tym roku akcja startuje pod hasłem „Nauka to przyszłość”. Program ma zachęcić dzieci do zdobywania wiedzy w takich dziedzinach, jak energia, ekologia, transport oraz technologie przyszłości. Uczniowie poznają kolejnych czterech naukowców – Józefa Rotblata, Władysława Szafera, Ernesta Malinowskiego oraz Stefana Banacha.
Program „Być jak Ignacy” przeznaczony jest dla uczniów klas I-III oraz IV-VIII. Specjalnie dla nauczycieli organizatorzy przygotowali interaktywne scenariusze zajęć dotyczące każdego z tematów projektu. Materiały będą mogły być realizowane zarówno w przypadku zajęć stacjonarnych, jak i w sytuacji nauczania zdalnego.
Dodatkowym wsparciem będą indywidualne filmy edukacyjne oraz instrukcje do przeprowadzenia eksperymentów i doświadczeń.
Już w poniedziałek ( 12 PAŹDZIERNIKA) ruszamy z pierwszymi zajęciami.
Temat: Historia pozyskiwania energii.
Koordynatorem projektu jest p.Izabela Jackiewicz
W kosmos z klasą. Jakie tajemnice kryje wszechświat?
W kosmos z klasą. Jakie tajemnice kryje wszechświat?
Podczas lekcji uczniowie prowadzić będą doświadczenia i obserwacje, które przybliżą im podstawowe informacje o przestrzeni kosmicznej. Poznają planety Układu Słonecznego, spróbują zaobserwować spadające gwiazdy oraz dowiedzą się, czym są strefy czasowe. Uczestnicząc w projekcie, dzieci wzmocnią umiejętność samodzielnego i krytycznego myślenia oraz rozwiną swoją ciekawość.
Etapy realizacji projektu
„Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody” zadanie nr 18
Pierwszaki z Filialnej Szkoły Podstawowej w Chrościcach wykonały zadanie numer 18 z projektu edukacyjnego „Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody”, którego celem było stworzenie kącika przyrodniczo-badawczego. Uczniowie w swoim kąciku umieścili materiały przyrodnicze związane z jesienią. We wcześniej przygotowanych koszykach znalazły się: kasztany, żołędzie, suche liście, mech oraz warzywa z przydomowych ogródków dzieci. Kącik przeniósł do naszej klasy magiczną aurę jesieni.
Projekt edukacyjny „Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody” - zadanie nr 2
Pierwszaki z Filialnej Szkoły Podstawowej w Chrościach wykonały zadanie numer 2 z Projektu edukacyjnego „Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody”. Zadanie to polegało na ułożeniu cyfr z materiału naturalnego. W związku z tym, że obecnie uczymy się dodawać w zakresie 5 – dzieci ułożyły cyfry od 1 do 5… z kasztanów, które zebrały w wolny dzień ze swoimi rodzicami. Cyfry zostały przyklejone do papieru i spędziły kilka dni w naszej sali.
autor- Milena Szaniawska
"Las, dwa, trzy - matematyczne przygody wśród przyrody"
„Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody” jest odpowiedzią na jeden z tegorocznych priorytetów polityki oświatowej MEN oraz odpowiedzią na potrzebę poszukiwania alternatywnych, innowacyjnych metod pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Udział w projekcie będzie brała klasa I.
Cele ogólne:
- promowanie edukacji w kontakcie z naturą i poprzez jej doświadczanie,
- nabywanie wiadomości i umiejętności matematycznych poprzez działania blisko przyrody,
- postrzeganie przyrody jako naturalnego środowiska zapewniającego dzieciom, możliwości zabawy i rozwoju oraz sprzyjającego wykorzystywaniu wszystkich zmysłów.
Strona 1 z 2
- Start
- poprz.
- 1
- 2
- nast.
- Zakończenie